torsdag 12 januari 2012

Moské tårta och cupcakes till Hajj- Ali och Hajji- Sahar

När min bror och hans fru kom hem från hajj så överskade jag dom med den här tårtan som ska föreställa profetens moské i saudarabien. Men tornet lutade så mycket så jag var inte säker på att den skulle hålla hela vägen till min bror med den gjorde det. Tårtan är gjord på sockerkaksbotten fylld med hallonmousse och vaniljgärdde, spacklad med vispgrädde och täckt med grön marsipan. Tornet är gjord på chokladmuffins som är stabblade på varandra och förstärkt med en grillpinne. Sen så gjorde jag också choklad cupcakes med choklad-kaffe frosting som jag dekorerade med snabbrosor och små kabé. Jag gjorde även en stor duk som jag skrev med arabisk text. Där texten och all dekoration är gjord på gammal tyg som jag hade hemma, smart va ;)


Inga kommentarer: