torsdag 27 oktober 2011

Sahars födelsedags tårtor!

I söndags gjorde jag den här två tårtorna till min brors fru, som fyllde 24 år. Min bror och hans fru ska även resa till Mecka nästa vecka därför fick en av tårtorna ha en liten mini "kabbie" (den svarta kuben som är på tårtan, som finns i Mecka). Min brors fru Sahar älskar choklad samt hallonmoussen som jag brukar göra till mina tårtor. Därför blev det en mörk chokladbotten med mandel i och gräddfyllning spacklad med en chokladkräm gjorde på mascarpone, en italiensk mjukost. Supergod chokladkräm! Dekorerad med flowerpaste. Den andra tårtan fick bli en ljus sockerkaksbotten med vaniljkrämsgrädde och hallonmousse. Spritsad med grädde och dekorerad med säsongens frukt clementiner, äpplen och päron med gelésocker på toppen och chokladblad och andra choklad dekorationer.