lördag 8 oktober 2011

Fåret Shaun tårta och Tom & Jerry tårta till mina pojkar!

Till mina pojkars födelsedag så var det ganska självklart vad det skulle vara på tårtorna. De blev fåret Shaun och Tom and Jerry. Dom blev så glad när dom fick se tårtorna. Mer glada över tårtorna än presenterna. Dom pratar om dom fortfarande. Favoriten var fåret shaun. Jag själv tyckte att fåret shaun blev bäst. Det blev fel val av mig att måla Tom and Jerry på tårtan. Jag borde ha modellerat dom istället fast jag vet inte om dom skulle se ut som Tom and Jerry då. Men den blev fin ändå tycker jag. Fyllningen till den ena tårtan blev dubbel magomousse med vaniljmousse, spacklad med grädde i ljus tårtbotten. Den andra fick bli en chokladtårta med mascarpone fyllning i choklad som jag sen spacklad med grädde. Riktigt gott båda två:)



Inga kommentarer: