torsdag 7 april 2011

Rund nyårstårta

Det var ett tag sen jag gjorde något inlägg. Har inte hunnit samtidigt så hade jag tillfälligt ingen dator. Men baka hinner jag alltid med så nu lägger jag upp dom igen. Det blir flera på en gång så häng med.
Jag gjorde den här till nyår, till familjen. Jag använde mig av en för mig ny teknik, nämligen att få den så rund som möjligt och det gick jätte bra. Jag gjorde prövade också ett nytt recept till en av fyllningarna som jag blandade ihop med lite egna idéer. Tårtan bestod av ljusa bottnar som jag formade rund och fyllde med vaniljgrädde och krämig jordgubbsmousse med en touch av lime. Den fyllningen belv riktigt god! Och uppskattad av familjen. Sen så spacklade jag den med grädde och täckte med rosa Marshmallow fondant. Dekorationerna gjorde jag av sugerpaste och mmf. Avslutningsvis så penslade jag lätt med guld- och silver pulver för att få lite mer Gott nytt år känsla.


Inga kommentarer: