torsdag 11 oktober 2012

Sipiderman Cake


 
Min son önskade sig en spiderman tårta med en riktig spiderman leksak på som han valde ut när vi åkte till leksaksaffären. Och så ville han ha tårtan i choklad. Det blev en chokladtårta med dubbel chokladmousse gjord på mascarpone och sen vaniljgrädde och skivade aprikoser på det. Spacklad med blå butter cream icing som smakar vanilj. Min man ville gärna hjälpa till på den här tårtan så han gjorde det gula och det blå som ska föreställa släckta o tända lampor i byggnader runt tårtan. Och så gjorde han backen som han tyckte spiderman skulle köra igenom. Jag var inte riktigt med på det där med backen som han tyckte tårtan skulle ha för att spiderman ska åka med motorcykeln över den. Jag gjorde spindelnätet så jag ville ha spiderman krypande över spindelnätet men det fick bli som han ville den här gången. Och min son tyckte den var jätte häftig så, så pappa vet hans son tycker om.