söndag 28 augusti 2011

Rekord snabb NallePuh tårta

Min son hade födelsedag den 9 augusti men eftersom det är ramadan just nu så tänkte vi att vi tar och gör en större födelsedag för han och hans storebror som fyller år i septmeber efter ramadan. Då alla kan äta. Men den där dagen gjorde jag ändå en liten tårta till honom och hans lillebror som de fick mumsa i sig. Jag hade en liten hjärtformad sockerkaksbotten i frysen som var fylld med chokladmousse, vaniljgrädde och hallonmusse. Så jag gjorde den här tårtan på 30 min. Spacklade den med grädde. Målade ett lock med nallepuh som är super enkelt för mig för att jag växte upp med att måla nalle puh så många gånger så jag är van vid den björnen. Och så dekorerade jag och storebror med att stoppa vindruvor i kanten som min lille älskar.


Inga kommentarer: