torsdag 2 juni 2011

DVV Gröna Festtårta!

I förra veckan gjorde jag de här tårtorna till dvv. 3 stora 20bitars tårtor med ljusbotten och efter önskemål hallonmousse fyllning och vaniljgrädde, spacklad med vispad grädde och täckt med grön sugerpaste som också är spacklat i undersidan med vaniljsmörkräm. Sugerpasten duttade jag sedan med ytterligare grön färg för att få mer liv i tårtan eller som min man säger "ser mer ut som en målning än en tårta". Kalla det vad ni vill men visst blev det fint:). Sen så dekorerade jag med rosor och blommor i olika fäger och en söt duva. Moddelerade sen något som ser ut som dvvs loggo...den väntande Imamen. Kanterna dekorerade jag med en gul blomlänk och lite gröna blad. Skrev sen med kristyr och så gjorde jag lite kristyrpärlor här och där.
Alla såg ut o va nöjda med tårtan och då blir jag självklart superglad för det:)





Inga kommentarer: